Każdy kierowca, który ma już kilkuletni staż za kółkiem, pewnie zetknął się chociaż raz z holowaniem. Ów czynność wygląda podobnie zarówno w przypadku „zwykłych” samochodów, jak i tych pojazdów, cechujących się większymi gabarytami oraz masą jak busy. W jakich sytuacjach może nam się przydać holowanie? Co może okazać się potrzebne do holowania busu? Jak prawidło powinien przebiegać proces holowania busu?

W jakich sytuacjach przyda się holowanie?

Holowanie busa może okazać się konieczne w następujących sytuacjach:

– Bus doznał kolizji – gdy doszło do kolizji i uszkodzeniu uległ któryś z elementów blacharskich, konieczne może okazać się holowanie busa.

– Uszkodzona została cewka zapłonowa – gdy tak się stanie, bus może zacząć szarpać i dalsza jazda może okazać się niemożliwa.

– Zatankowano w busie niewłaściwe paliwo – w przypadku, gdy wlano do busa niewłaściwe paliwo, holowanie jest konieczne, aby móc w warsztacie owe paliwo usunąć, a także wyczyścić układ wtryskowy.

– Przegrzał się w busie silnik – w przypadku przegrzania się silnika i uszkodzenia układu chłodniczego poprzez pęknięte węże, również potrzebne jest holowanie.

– Doszło do awarii któregoś z czujników – awaria któregokolwiek czujnika jest w stanie uniemożliwić uruchomienie silnika, co sprawia, że holowanie jest wręcz wymagane.

Co może okazać się potrzebne do holowania busu?

Do holowania busa są potrzebne następujące elementy:

– Linka holownicza, której wytrzymałość jest zależna od masy holowanego pojazdu,

– sztywny hol,

– trójkąt ostrzegawczy,

W jaki sposób prawidłowo holować bus?

Cały proces holowania busu przebiega z wykorzystaniem odpowiedniego sprzętu, a także stosowanie się do przepisów ruchu drogowego. Pojazd, który holuje bus, jest od niego cięższy i ma mocny silnik. Aby możliwe było holowanie busa, nie może on posiadać uszkodzonych elementów układu hamulcowego, kierowniczego, a także świateł. W przypadkach, gdy jest inaczej, należy wezwać lawetę. Warto pamiętać o tym, że holowanie busów po autostradzie jest zabronione. Poza tym stosuje się w przypadku busów połączenie miękkie. W większości pozostałych aspektów holowanie busa przebiega podobnie do holowania „zwykłego” samochodu.

O czym należy pamiętać przy holowaniu busa?

Istnieje kilka rzeczy, o których warto pamiętać, jeśli chodzi o holowanie busa, zwłaszcza jeśli zamierzamy robić to „na własną rękę”:

– Przy holowaniu busa zarówno pojazd holujący, jak i holowany nie mogą mieć włączonych świateł awaryjnych,

– W trakcie holowania nie wolno włączać świateł do jazdy dziennej DRL,

– Przepisy nakazują, aby w pojeździe holowanym zamontować trójkąt ostrzegawczy. Powinno się to zrobić na zewnątrz tylnej szyby, a dokładnie na ramieniu wycieraczki. Trójkąt powinien znajdować się po lewej stronie,

– Zarówno w pojeździe holującym, jak i holowanym nakazuje się włączyć światła mijania,

– Samochody muszą poruszać się w bardzo płynny sposób,

– Przed wykonaniem jakiegokolwiek skrętu, należy to najpierw zasygnalizować. Dotyczy to obydwu pojazdów,

– Należy poruszać się z prędkością 30 km/h w terenie zabudowanym oraz 60 km/h w terenie niezabudowanym,

Ustawienia cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu poprawienia jej dostępności, personalizacji, obsługi kont użytkowników czy aby zbierać dane, dotyczące ruchu na stronie. Klikając "Zgadzam się" potwierdzasz, że Twoja przeglądarka jest ustawiona według Twoich preferencji.

Polityka prywatności
Nie zgadzam się