Zdarzają się sytuacje, kiedy potrzebny jest natychmiastowy transport motocyklu. Nie jest to raczej zbyt duże wyzwanie i można z nich sobie stosunkowo łatwo poradzić. Pod warunkiem, że posiada się wiedzę na temat, jak się do tego zabrać.

Kiedy transport motocykli może okazać się potrzebny?

Istnieją takie sytuacje, w których transport motocykla może okazać się potrzebny. Jakie są to sytuacje? Oto niektóre przykłady:

Sytuacja nr 1: Odebranie nowego motocyklu z salonu jest jedną z sytuacji, gdy może okazać się potrzebny transport motocyklu, zwłaszcza, dotyczy to tych maszyn, które nie posiadają tablic rejestracyjnych. To samo dotyczy również używanego motocyklu, którego stan nie pozwala mu na bezpieczną jazdę do domu.

Sytuacja nr 2: Na drodze może wydarzyć się absolutnie wszystko i może dojść do tego, że motocykl ulegnie uszkodzeniu. W takiej sytuacji jego transport również będzie konieczny.

Sytuacja nr 3: W przypadku, gdy udajemy się w daleką podróż samochodem, ale chcemy mieć możliwość jazdy motocyklem w miejscu naszej podróży. To kolejny przykład sytuacji, w której transport motocyklu jest konieczny.

Sytuacja nr 4: Ostatnim z przykładów jest wysyłka motocyklu w celach jego sprzedaży. To również może wymagać transportu motocyklu.

Co może okazać się potrzebne do transportu motocykli?

Do transportu motocyklu potrzebne są następujące elementy:

– specjalna przyczepa, która służy właśnie do relokacji motocykli,

– wytrzymałe pasy, posiadające zamknięte haki,

– hak holowniczy,

I to tyle! Wymienione powyżej elementy zagwarantują bezpieczeństwo pojazdu i ochronią go przed uszkodzeniami, gdy zostaną odpowiednio przymocowane.

Jak wygląda proces transportu motocykli?

Najważniejszą kwestią całego procesu transportu motocykli jest położenie szczególnego nacisku na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów, dlatego jeszcze przed rozpoczęciem relokacji, motocykl zostaje odpowiednio przymocowany do specjalnej przyczepy.

Po unieruchomieniu motocyklu, przez kierownicę bądź dolną półkę zawieszenia, przekładany jest jeden pas. Dodatkowo drugi pas jest przekładany przez ramię, znajdujące się pod siedzeniem, a następnie zostaje ów pas przyczepiony do uchwytu przyczepy, która ów motocykl będzie transportowała. Oczywiście, może być również tak, że żadnego uchwytu nie będzie i w takiej sytuacji pas zostanie przytwierdzony do podłogi przy użyciu karabińczyka. Pasy muszą być pozostawione z odrobiną luzu, aby nie zużyć przez przypadek amortyzatorów motocykla.

Zostaje on ustawiony w pionie, aby w trakcie transportu pozostawał cały czas w stabilnej pozycji i nie dochodziło do przemieszczania się płynów. Motocykl zostaje dodatkowo ułożony na wytrzymałych częściach, aby w trakcie transportu nie uległy one jakiemuś uszkodzeniu. Po takim przygotowaniu motocykla, przesyłka jest gotowa do bezpiecznego przetransportowania jej w wyznaczone przez klienta miejsce. W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych może zostać zastosowana przyczepka z plandeką, aby uchronić przed nimi motocykl.